»

Road Users

Saturday, 9 April 2011

Berhenti Berharap

What the shawl ! Tajuk macam lagu sheila on 7 tu je kan kan ? It is not about the song , it is about what I am planning for my future . Guess what ? It is JPA scholarship , aku tak dapat okay . Jangan nak expect sangat lah aku dapat . Aku tak dapat dan aku tak frust . Member aku , Nissa , Putera dapat ? Ohhh okay , happy to hear that . Aku tak frust pun . Ape , teeeet dapat ? whoaaa happynya aku dia dapat :D Siap kasi advice lagi bila dia cakap dia tak suka interview .


.....
20 minutes later
..... 


Ntah kenapa tah aku pandang je screen tu setengah jam tak buat apa apa . Macam apa ntah . Lebih baik aku fb-ing , chatting ke . Ni tak , mcam macam lah terlintas kat otak aku . What on earth I was thinking about ?!


Korang fikir apaaaa ? Frust sebab aku tak dapat ? Err , sikit je dalam 3% macam tu je okay . I was thinking about ........ Hmmm ape jadi eh kalau *** dapat scholarship tu and dia akan fly pegi korea for several years . Harapan menggunung ni konon nak belajar sama . Ehemm ehemmm . Sekali kalau dia dapat , happy + remuk redam hati aku dia pergi jauh jauh :( Aku cuma takut benda sama jadi macam dulu , masa dia nak pegi asrama dulu . Sekarang ni rumah dekat dekat pun macam ni , ape lagi kalau jauh jauh . Grrr , fikir melebih pulak aku ni sampai tacing segala bagai . Hahahah . Jangan nak tacing sangat laaa Nadia . Baru interview je pun .  Rasa macam jahat pulak bila aku harap dia tak nak pergi interview tu :(  Penting kan diri betul .Stop berharap macam tu okay .


Kepada pihak yang merasakan 
saya jealous anda layak ke sesi temuduga , 
maaf , saya tak jealous . 
Saya cuma takut 
suatu hari nanti anda lupakan saya :(




We need to keep hope alive and strive to do better .
But don't hope too much on something . You will feel so down when you can't get it .
We must have long-range goals to keep us from being frustrated by short-range failures .
All the best to those who will attend JPA scholarship interview :)