»

Road Users

Wednesday, 25 May 2011

Blissful ♥

Semalam tengah kemas kemas meja, sekali teringat pulak kat Saleh a.k.a Sally, tablemate masa kat kelas 5 Al-Ammar. Dia, aku, Edin, Ieja, dan Jash, kitorang berlima duduk satu group kat ceruk belakang kelas. Hehs. Memang kat belakang. Time Add Math memang parah la kitorang, tulisan cikgu yang super kecik tu buatkan kitorang terpaksa membuntangkan mata masing masing. HAHA. 


Dalam kitorang berlima ni, meja yang super bersepah sekali ialah meja Sally, memang satu semester sekali je la dia kemas meja. Aku, Ieja dan Jash dok membebel kat dia setiap hari suruh dia kemas meja. Paling banyak berleter kat dia, aku la sebab aku duduk menghadap dia. Dah semua kertas buku dia melayang masuk meja aku memang serabut la. Kengkadang tu sampai gaduh gaduh la kitorang. Edin kat sebelah dia tu buat tak tau je. Mana yang masuk meja Edin dia tolak je semua masuk meja Sally walaupun tu bukan barang Sally. HAHA . Sebenarnya meja Edin pun lebih kurang je macam Sally, bersepah jugak. hahaha. Cuma tak obvious la macam meja Sally yang sampai buku bertimbun timbun. Kalau tengok dari depan, muka Ieja pun tak nampak HEHEH. Eleh Edin tu tak tau tu lepas habis prep ada orang kemaskan meja dia. Kalau ikutkan sama je. Hehs. Ada sekali tu tetiba Sally kemaskan meja dia yang super bersepah tu. Terkezut kitorang. Anjakan paradigma la, kitorang berempat apa lagi , ucap tahniah la. HAHAH.


Aku rasa beruntung sebab sepanjang aku dekat MRSM lipis dari form four sampai habis SPM dapat classmate yang best best. Masa form four, aku tak banyak cakap sangat. Dengan budak budak perempuan boleh la. Masa form five la paling best. Sebab time tu la aku rapat dengan budak budak lama batch aku. Lagi lagi masa kelas 5A. Kalau ingat balik, bincang pasal apa pun mesti ada je yang tak kena. Masa tentukan tempat duduk la. Grouping la. Ingat lagi masa Earth Day, haishh macam apa tah, memang mati mati aku ingat gimmick kitorang tak menjadi, malam sebelum tu punya la buat itu buat ini. Memang last minute, dan aku langsung tak sangka persembahan kitorang jadi jugak. KEKEKE. Apa apa pun masa kat kelas tu la aku rasa friendship bond tu kukuh walaupun semua dengan kepala masing masing. Layan je la. HEHEH.

Yang depan tu suami isteri kami kat belakang tu anak anak. HAHAHA
Untung ada fesbuk. Gambar ni semua curi kat fb la ni HEHEH .

Yang paling aku ingat masa form five ni, six siblings :) Masa baca blog Ieja dua tiga hari lepas, nampak dia mention pasal six siblings ni ( ehh should be seven kan ? ), terharu bhaiii :')

I am so glad to meet them :)

My besties since form four;
Niena, Hanna, Ieka and Amalina

My sisters;
Ieja, Aan, Kinah, Boola, Fara, Yaya + our mom (Iena)

My roommates;
Cik Yam, Zaty and Fara ( again )

My mentees;
Aizat and Fariz ( Form four )
Adry, Mell and Malar ( Form five )

My tablemates;
Edin, Sally, Jash and Ieja ( again )

My goodfriends;
Que, Ana, Nurin, Oyeen, Eman, Nasyrah, Aimi, Feiro, Wawa, Intan, Aida, Jamel, Mieroul, Alin, Awie, Emon, AA, Put, Wong and siapa lagi ehh ?

My homeroom;
Cikgu Mariam, Daus, Syah, Fahim, Edin, Ziela, Bibi, Along, Nina Salleh, Maryam, Zaty, Pae, not forgotten Mimi, Liyana and Aiman Taib.

My teachers;
espacially Teacher Saadah, Madam Nur, Miss Hanita,  Miss Juriah, Ustaz Zaki, Cikgu Azmi, panjang kalau nak list semua hehe .

My classmates;
in 4Al-Khawarizmi, 5Al-Ammar and 5 Al-Imran

Last but not least,
my beloved batch, MASTERMIND

It is such a bless getting know all of them :)


and, and, 
Ana Hazirah , my roommate to be (InsyaAllah)
Emon, Enn squiddy,
meet three of you at University of Malaya okeh :DD